Persoane interesate

miercuri, 24 august 2011

Cea mai vanduta bere din lume. Pui pariu ca nu stii care este?

Te-ai gandit vreodata ce firma de bere se vinde cel mai bine pretutindeni pe glob? Daca tinzi sa crezi ca ar putea fi vorba despre branduri precum Heineken, Carlsberg sau Budweiser, afla ca te inseli. In ultimii trei ani, desi este cotata ca fiind cea mai vanduta bere din lume, de numele sau nu prea s-a auzit in Occident, cu atat mai putin s-a gustat prin tarile vestice, transmite The Telegraph.

Vorbim despre Snow Beer, bautura pe care chinezii o prefera oricand inaintea oricarei alte firme de bere. De exemplu, in 2010, chinezii au savurat 16,5 miliarde de halbe de Snow Beer, lucru care i-a adus brandului asiatic extrem de multa popularitate in randul consumatorilor de bere, noteaza The Telegraph.

Din 2008, Snow Beer (marca ce s-a nascut printr-un joint venture intre SABMiller si China Resources Enterprises) este considerat cel mai vandut brand de bere din lume, inregistrand anual vanzari de peste 60 de milioane de hectolitri. Cu toate astea, Snow include si o gama larga de beri, printre care Budweiser sauBud Light, iar deseori, atunci cand acestea din urma sunt vizate drept branduri de sine statatoare, vanzarile grupului ajung la 100 de hectolitri pe an.


Desi nu genereaza la fel de mult profit precum SABMiller, piata berii din China este in plina expansiune – isi creste cota de piata cu 10 procente in fiecare an.

La polul opus, americanii si europenii au inceput sa fie moderati in ceea ce priveste consumul de bere, din cauza dificultatilor economice cu care se confrunta atat statele din zona euro, cat si Statele Unite ale Americii.

„O multime de straini care au ajuns in Asia au ramas surprinsi atunci cand au ajuns in biroul meu”, le-a povestit Aris Mervis, presedintele SABMiller al sucursalei din Hong Kong. Acestia ma intreaba: "Ce este cu aceasta marca Snow Beer? Nu am mai vazut-o nicaieri!"

Seful producatorului asiatic le spune ca: „Este cel mai mare brand de bere din China, dupa 15 ani de activitate, in fruntea celorlalti concurenti care se afla pe piata bauturilor alcoolice de peste 110 ani”.

De fapt, Snow Beer este un produs chinezesc ce nu se gaseste in Hong Kong, ci dincolo de granitele acestei regiuni. Cel mai des intalnita bere printre turistii straini, atat in interiorul, cat si in exteriorul Chinei este Tsingtao, marca preparata pentru prima data de nemti in nord-estul Germaniei, astazi detinuta in mod divizat de conglomeratul japonez Asahi si guvernul de la Beijing.

Peste 11 miliarde de halbe de Tsingtao s-au vandut anul trecut. Desi Snow Beer nu este promovata la fel de agresiv precum concurentul sau Tsingtao, societatea mama, ce este detinuta in proportie de 49% de SABMiller si 51% de catre China Resources Enterprises, a decis sa cumpere cateva retele de fabrici locale de bere, predominant, principalii furnizori de bere din fiecare regiune, din nord-estul Chinei si pana in sud. Tocmai acest nou val de achizitii a dat un imbold al cotei de piata al Snow Beer.

„Cand am patruns pe piata, in 1993, am facut-o cu doar trei fabrici”, povesteste directorul Mervis. „Astazi, detinem 580 de fabrici pe intreaga suprafata a tarii”, adauga acesta.

Snow Beer are in vedere o cota de 50% din piata locala. De aceea, producatul asiatic se concentreaza mai mult pe logistica decat pe imagine, lucru care a reprezentat pana acum cheia succesului marcii.

Mai mult, productia Snow Beer este dificila intrucat sefii companiei vor sa creeze un gust diferit de restul marcilor de bere chineze – cele mai multe dintre acestea semanand la gust cu bauturile europene, noteaza jurnalistii britanici.

Potrivit oficialilor SABMiller, Snow Beer este „blonda, aproape transparenta, spumoasa”. Cat despre ceea ce spun consumatorii de bere despre acest brand, cititorii revistei BeerAdvocate au catalogat-o drept „racoroasa si buna”.

„Chinezii nu privesc berea in acelasi mod in care englezii o fac. In UK, oamenii se duc in pub-uri sa bea. Chinezii in schimb, vad berea mai mult ca garnitura pentru o masa. Jumatate din intreaga cantitate de bere este savurata in restaurante, alaturi de mancare picanta. Asiaticii prefera bauturile cu 3-4% alcool”, puncteaza Aris Mervis.

„Berea nu a fost vazuta drept un produs premium in China pana acum. Pe viitor insa, s-ar putea ca lucrurile sa se schimbe”, adauga presedintele SABMiller.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu